« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
1. sat - 8,00 - 8,45
2. sat - 8,50 - 9,35
3. sat - 9,40 - 10,25
VELIKI ODMOR
10,25 - 10,40
4. sat - 10,40 - 11,25
5. sat - 11,30 -12,15
6. sat - 12,20 - 13,05
7. sat - 13,10 - 13,55
U razdoblju od 18. do 23. rujna 2024. u Ohridu se realizirala treća i posljednja obrazovna mobilnost Erazmus+ projekta „Our stories are our bridges”. Domaćin mobilnosti bila je osnovna škola iz Leskovca OOU „Vančo Nikoleski” koja je ujedno i glavni koordinator na ovom projektu. U organizaciju i provedbu mobilnosti aktivno su se uključili roditelji učenika sudionika uz čiju je potporu planirani program u potpunosti i kvalitetno realiziran. Cilj projekta je izgraditi sustav vrijednosti među učenicima pričajući pozitivne priče koje ističu važnost kulture, tradicije i običaja.
Nastavnice Tea Protić, Kathy Petković Tomas i Jelena Amadeo te učenici Mate Luka Cebalo, Lara Skokandić i Antonija Šegedin otputovali su u Ohrid te uspješno realizirali treću mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta „Our stories are our bridges”. Tijekom pet dana upoznavali smo prirodne i kulturne znamenitosti Ohrida i okolice, sudjelovali u upečatljivim i poučnim aktivnostima, slušali zanimljiva predavanja, tražili skrivena blaga, družili se u slobodno vrijeme i ponovno zapečatili dragocjena prijateljstva i dogovore za buduće Erasmus+ projekte.
Prvi dan projekta započeli smo službenim otvaranjem obrazovne mobilnosti, govorom ravnatelja Saše Klimoskog i glavne koordinatorice Vesne Terzioske, upoznavanjem školskog osoblja te obilaskom škole. Učenice osmih i devetih razreda izvele se prekrasan tradicionalni makedonski ples „Biljana platno beleše” te „Dom je dom” u kojem su im se pridružile i nastavnice. Nakon uvodnog dijela nazočili smo predstavljanju agende za koju smo dobili i bar kod za skeniranje i praćenje agende preko svojih mobilnih telefona. Slijedile su igre za opuštanje i upoznavanje (zbližavanje) te predstavljanje priča o svojim imenima. Nakon pauze uslijedile su prezentacije makedonskog tima o njihovoj školi te prikaz priče njihovih predaka o ohridskim biserima. Zatim su hrvatski i slovenski tim predstavili svoje priče. Oba tima odabrali su film i usmeno prepričavanje kao metodu prikazivanja svojih tradicionalnih storija. Popodne smo proveli u predivnom zelenom parku Skrebatno. Tu su se i učitelji i učenici iskazali u sportskim aktivnostima, igre traženja skrivenog blaga i slaganju slagalice (logo projekta). Dan je okrunjen slasnim ručkom pripremljenog od strane roditelja djece uključenih u projekt. Njihova ukusno spremljena jela i kolači, ljubaznost i gostoprimstvo koje su iskazali svim učiteljima i učenicima bilo je izvan svakog očekivanja i na tome smo im neizmjerno zahvalni. Drugi dan smo posjetili Nacionalni park „Galičica” gdje nas je dočekala glavna biologinja Angela Taseska Mihajlovska. NP Galičica je smješten na granici između Sjeverne Makedonije i Albanije, ima raznoliku floru i faunu te je jedno od omiljenih mjesta za odmor kako lokalnih tako i stranih turista. Imali smo priliku poslušati zanimljivo predavanje „Priča o Galičici” te prisustvovati edukativnoj turi u prirodi. Zatim smo se prošetali do Hidrobiološkog instituta Ohrid. Tu nas je njihova vrsna predavačica i doktorica znanosti Dušica Ilić – Boeva upoznala sa fascinantnim činjenicama o Ohridskom jezeru te akcijama poribljavanja s ciljem očuvanje poznate ohridske pastrve. Nakon toga imali smo slobodno vrijeme koje smo proveli u šetnji obalom Ohridskog jezera. Poslije opuštajuće šetnje uživali smo u dramatizaciji makedonske narodne bajke „Lijena žena i metla” koju su izveli učenici osnovne škole iz Leskovca, a zvijezda vodilja im je bila nastavnica materinskog jezika Emilija Blažeska. Pogledavši lijepo odigranu predstavu Erasmus učenici su imali sat interpretacije koji je vodila nastavnica engleskog jezika i književnosti Elisabeta Nastoska. Za kraj smo igrali igru „Priča o jednoj fotografiji” te započeli s igrom „Secret friends”. I jednu i drugu aktivnost vodila je glavna koordinatorica Vesna Terzioska. Treći je dan započet sa sportskim zagrijavanjem te aktivnostima za nastavak igre „Secret friends”. Zatim je slijedilo predavanje „Priča o ohridskoj kući” te pravljenje makete tih poznatih kuća. Nakon uspješno obavljenog zadatka išli u obilazak stare ohridske jezgre koje je predvodila Iva Nikoloska, šarmantna turistička vodičica koja nas je strpljivo i vješto upoznala s dragocjenom ohridskom baštinom: orijentalnim gradskim kućama (prizemlje je najuže, a gornje razine i katovi se šire, odnosno svaki idući je širi od prethodnog; gornji su dijelovi građeni od drveta i s puno prozora, a prizemni je dio od kamena), biserima (samo dvije obitelji rade prave, originalne ohridske bisere: Talev i Filev), starogrčkim amfiteatrom te pravoslavnim crkvama posvećenim svetom Klimentu i Jovanu Krstitelju. U sklopu obilaska učenici su igrali igru „Potraga za skrivenim blagom”. Morali su pronaći tragove te odgonetnuti najpoznatiju misao Učitelja tj. sv. Klimenta. Za domaći rad trebali su snimiti video uradak s poznatom mišlju koju, nadamo se, nikad neće smetnuti s uma.
Sljedeći dan otišli smo u posjet Muzeju vode i Zaljevu kostiju. To je arheološko nalazište prapovijesnog naselja na stupovima koje datira iz kasnog brončanog i ranog željeznog doba. Zatim je tu provedena radionica s učenicima: „Priča o našem gradu/državi. Izrađivali su plakate te podijelili najbitnije informacije o značajnim obilježjima, povijesnim i kulturnim znamenitostima svojih zemalja i gradova. Poslije radionice otišli smo do predivnog manastirskog kompleksa „Sveti Naum” koje datira iz srednjeg vijeka. Puno ljepote na jednom mjestu: predivna crkva, čista priroda, rajske ptice i duhovni mir. Također smo se provozili čamcem po izvorima Crnog Drima. Poslije vožnje i ručka upoznali smo se s legendama o svetom Naumu. U nedjelju smo imali slobodan dan. Učenici su ga proveli na kartingu, a učitelji odmarajući. Navečer smo pogledali igrokaz „Priča o jednoj ideji”, priča o nastajanju Crvenog križa i ideje o humanosti. Besprijekorno i posvećeno priredba je izvedena u predvorju crkve Svete Sofije od strane srednjoškolskih učenika i volontera ohridskog Crvenog križa. Za pripremu predstave zaslužne su Vesna Terzioska i Emilija Blažeska. Posljednjeg dana mobilnosti učitelji su poslušali predavanje o nastavnim metodama koje makedonski učitelji koriste pri obradi priča, posebice tradicionalnih. Učenici su stvarali svoje digitalne uratke u alatu Book creator (zadatak je bio na originalan način obraditi priče koje su čuli tijekom posljednje mobilnosti). Također smo priveli kraju igru „Secret friends” koja je potvrdila bogatstvo pravog prijateljstva, lijepe riječi i nezaboravnih uspomena.
Ovo je bila treća i posljednja obrazovna mobilnost ovog projekta koji službeno završava 30. studenog 2024. Kroz niz dobro organiziranih interaktivnih aktivnosti vezanih uz pričanje i slušanje priča, sudionici mobilnosti uspjeli su upoznati druge kulture, uočiti sličnosti te „graditi mostove“ suradnje i zajedništva.