2023-05-24 11:58:26

Naša škola - domaćin mobilnosti projekta Our Culture - Our future

Naša škola bila je prošlog tjedna domaćin šeste i posljednje mobilnosti projekta Our Culture – Our future (Naša kultura – naša budućnost).

Tijekom petodnevnih aktivnosti projektni partneri imali su priliku upoznati otok Korčulu: njezino prirodno bogatstvo i kulturno nasljeđe, uključujući sva osjetila. Nizom kreativnih i edukativnih radionica domaćini su nastojali približiti lokalnu tradiciju i posebnosti života na otoku.

https://youtu.be/04CbxYP0D-4

 

Naša škola bila je prošlog tjedna domaćin šeste i posljednje mobilnosti projekta Our Culture – Our future (Naša kultura – naša budućnost).

Ostali partneri koji sudjeluju su bili: PS „Vancho Nikoleski“ Leskoec iz Ohrida (Sjeverna Makedonija),  Agrupamento De Escolas de Palmela iz Portugala, Kudret Demir Ortaokulu Salihli/Manisa (Tursk), Istituto Comprensivo di Lodi Secondo iz Italije i National College „Tudor Vladimirescu“ Targu Jiu iz Rumunjske.

Tijekom petodnevnih aktivnosti projektni partneri imali su priliku upoznati otok Korčulu: njezino prirodno bogatstvo i kulturno nasljeđe, uključujući sva osjetila. Nizom kreativnih i edukativnih radionica domaćini su nastojali približiti lokalnu tradiciju i posebnosti života na otoku.

Prvog dana sudionici su boravili u školskoj zgradi. Imali su priliku poslušati koncert njihovih učenika te uživati u izvornim klapskim pjesmama koje su izvodili mladi  pjevači klape Sfida. U toj klapi sudjeluje i četvero učenika škole domaćina.

Nakon glazbene točke svi sudionici su prezentirali stare predmete svoga zavičaja i svadbene običaje.

Nakon prezentacije, učenici Srednje škole Korčula pripremili su im žrnovske makarune i mornarski rižoto te su svi zajedno uživali u lokalnim specijalitetima.

U večernjim su satima pogledali Morešku, viteški ples, koji ih je oduševio.

Drugog dana sudionici su razgledavali Stari grad, povijesni centar grada Korčule. Obišli su glavnu gradsku ulicu i trg, gradsku vijećnicu, te gradske zidine. U suradnji sa lokalnim vodičem odradili su radionicu pod nazivom Potraga za dukatima. Istog dana ih je primila i gradonačelnica, gospođa Nika Silić Marojević. Ona ih je pobliže upoznala sa načinom upravljanja Grada i te im uručila prigodne darove Monografije grada Korčule. Nakon ručka, bili su u Gradskom muzeju, Kući Marka Pola i Katedrali sv. Marka.

Trećeg dana sudionici su upoznali i ostala mjesta na otoku. Prvo su posjetili vinariju Toreta  u Smokvici. Tu su im domaćini pokazali stare vinarske alate i prikazali način proizvodnje vina. Nakon toga posjetili su Velu spilu u Veloj Luci, jednu od najznačajnijih arheoloških pretpovijesnih lokaliteta na području Europe.

Također su imali priliku prošetati mjestom i pogledati mozaike, koji dominiraju njegovim centrom, nastale u sklopu jednog od najznačajnijih i najvećih umjetničkih događaja na otoku (projekt Luka mozaika).

Sljedeće mjesto koje su upoznali je Blato. U Blatu su razgledali Etno kuću Barilo te sudjelovali u gastronomskoj radionici izrade lumblija i žrnovskih makaruna iz ponude OPG-a Teta Jera.

Četvrtog dana pohodili su otoke Badiju i Vrnik. Na Badiji su razgledali crkvu, a na Vrniku staru školu i poznati kamenolom. Neki hrabriji su i zaplivali u moru. U večernjim satima udruga Makarunada pripremila je tradicionalnu večeru. Na meniju su se našli lokalni mesni proizvodi, sir, žrnovski makaruni i slastice.  Folklorno društvo Mišnjice predstavilo je tradicionalne plesove Stare bale i Linđo. Iako su se već neki od partnera pripremali za polazak sljedeći dan, druženje, pjesma i veselje je potrajalo čak do ponoći.

Posljednji dan mobilnosti bio je rezerviran za podjelu certifikata i evaluaciju.

Nakon svih mobilnosti, učenici i učitelji su stekli nova iskustva, znanja i najvažnije prijateljstva.

Tijekom projektnih aktivnosti partneri su uspoređivali vlastitu kulturu i običaje s kulturom ostalih zemalja sudionika u projektu, pronalazili sličnosti i razlike, ali i doprinosili svjetskoj kulturi. Ovakvim načinom rada željeli su poticati učenike na važnost poštivanja i čuvanja kulturne baštine, osvijestiti ih kako kulturna baština podrazumijeva zajedničku vezu i pripadnost zajednici i poučiti ih da kultura predstavlja našu povijest i identitet te vezu s prošlošću, sadašnjošću i budućnošću.

 

Zadaća učenika, sudionika u projektu,  bila je upoznati se s vrijednošću tradicijskih i kulturnih običaja kako bi ojačali osjećaj pripadnosti Europi i podigli svijest o bogatstvu zajedničke europske povijesti. Na taj način su mladi istraživači kulturne baštine promicali europsku kulturnu baštinu, prenosili znanja o važnosti brige za očuvanjem tradicijskih vrijednosti i potaknuli ostale na dijeljenje informacija o kulturnoj baštini kao zajedničkom resursu.

Prezentaciju svih aktivnosti možete pogledati na slijedećoj poveznici:

https://youtu.be/04CbxYP0D-4

 

 


Osnovna škola "Ante Curać-Pinjac" Žrnovo