2025-06-27 09:58:17 PRVAŠI U MEĐUNARODNOM eTWINNING PROJEKTU: MATEMATIKA I UMJETNOST RUKU POD RUKU Tijekom školske godine 2024./2025. učenici prvog razreda naše škole sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu The Artistic Power of Mathematics koji je okupio partnere iz deset europskih zemalja: Hrvatske, Turske, Poljske, Italije, Grčke, Španjolske, Portugala, Litve, Bosne i Hercegovine te Gruzije. Projekt je imao za cilj potaknuti interdisciplinarno učenje povezivanjem matematike s umjetnošću, te omogućiti učenicima razvoj kreativnosti, logičkog mišljenja, vizualne percepcije i socijalnih vještina. Kroz brojne raznolike i zanimljive aktivnosti, učenici su doživjeli matematiku na potpuno nov način – kao kreativan i estetski alat za izražavanje. Ciljevi projekta bili su: Promicati integraciju matematike i umjetnosti kroz praktične zadatke. Poticati izražavanje kreativnosti kroz crtanje, bojenje, rezanje, savijanje i stvaranje uzoraka. Razvijati osjećaj za dizajn, simetriju, ritam i proporcije. Upoznati učenike s pojmovima poput fraktala, teselacija i origamija. Omogućiti pristup učenicima različitih sposobnosti i stilova učenja. Jačati suradnju, komunikaciju, strpljenje i međusobno poštovanje.Tijek projektnih aktivnosti: Rujan: Projekt je započeo upoznavanjem učitelja i učenika te mapiranjem škola u digitalnom alatu Padlet. Provedena je početna anketa među učiteljima i organizirana međusobna suradnja putem WhatsApp grupe. Listopad: Učenici su izrađivali razredne logotipe, a glasovanjem je izabran i službeni logo projekta. Održana je zajednička videokonferencija učitelja radi planiranja. Studeni: Bavili smo se geometrijskom umjetnošću – učenici su crtali i bojili različite oblike, uočavali simetriju, ritam i boje. Prosinac: U blagdanskom duhu izrađivane su čestitke s fraktalnim motivima, a kroz videokonferencije učenici su se međusobno upoznali, pjevali i čestitali blagdane, promišljajući o važnosti višekulturalnosti i višejezičnosti. Siječanj: Inspirirani prirodom, učenici su slikali i crtali fraktale, učili o ponavljanju, proporcijama i beskonačnosti. Veljača: Matematika je povezana s tradicijskim plesom – učenici su brojali korake, učili o smjerovima kretanja, a upoznali su i igre i plesove drugih naroda. Ožujak: Učenici su izrađivali matematičke dokaze kroz slike, razvijajući sposobnosti logičkog zaključivanja i argumentacije. Stariji učenici pomagali su mlađima u savladavanju složenijih zadataka. Travanj: Radilo se na izradi mozaika i mandala. Svibanj: Posvetili smo se origamiju. Učenici su savijanjem papira izrađivali oblike, učvrstili matematičke pojmove i vježbali finu motoriku. Lipanj: Provedene su završne ankete o dojmovima i uspješnosti projekta. Rezultati su pokazali veliko zadovoljstvo svih sudionika i interes za nastavak sličnih projekata.Ovaj je projekt, čije su autorce i osnivačice učiteljice Marijana Curić i Cimen Sarialtin, pokazao koliko je međupredmetna suradnja vrijedna za razvoj učenika. Učenici su kroz igru, suradnju i stvaralaštvo usvajali važne matematičke i umjetničke pojmove, upoznavali druge kulture i jačali komunikacijske i socijalne vještine. Zahvaljujući entuzijazmu učitelja i otvorenosti učenika, projekt je uspješno realiziran i ostavio snažan trag na sve sudionike. Projektni materijali i radovi objavljivani su na blogu i Facebook stranici projekta, a mnogi od njih dostupni su i putem Padleta te drugih digitalnih alata korištenih tijekom rada.
|
Osnovna škola "Ante Curać-Pinjac" Žrnovo |