2024-01-18 11:59:09

Žrnovski bavul

Naša je škola i ove je godine dobila financijsku potporu ministarstva u sklopu financiranja izvannastavnih aktivnosti  osnovnih i srednjih škola u iznosu od 800, 00 eura. Navedenim sredstvima planiramo  realizirati projekt pod nazivom Žrnovski bavul u kojem nam je cilj istraživati zaboravljene tradicijske vrijednosti našeg mjesta.  Vođeni činjenicom kako kulturna baština predstavlja temeljnu društvenu činjenicu, sveukupnost načina življenja određene ljudske skupine i bez nje nije moguće shvatiti povijest i razvoj naroda i društava, te nije moguć ni život pojedinca odlučili smo se dati na istraživački posao. 

Naša je škola i ove je godine dobila financijsku potporu ministarstva u sklopu financiranja izvannastavnih aktivnosti  osnovnih i srednjih škola u iznosu od 800, 00 eura. Navedenim sredstvima planiramo  realizirati projekt pod nazivom Žrnovski bavul u kojem nam je cilj istraživati zaboravljene tradicijske vrijednosti našeg mjesta.  Vođeni činjenicom kako kulturna baština predstavlja temeljnu društvenu činjenicu, sveukupnost načina življenja određene ljudske skupine i bez nje nije moguće shvatiti povijest i razvoj naroda i društava te nije moguć ni život pojedinca odlučili smo se dati na istraživački posao. Učenici su već dobili zadatke vezane uz istraživanje: običaja, zanimanja, pjesama, jela, humora, priča, znamenitih osoba, izreka i predmeta.  Ovaj projekt zainteresirao je učenike četvrtog razreda koji su već za pomoć zamolili bake, djedove i susjede, a planiraju provjeriti i arhivsku građu u obližnjem Arhivskom sabirnom centru Korčula – Lastovo. Istraživački rad planiran je od siječnja do travnja kada bi objedinili sve prikupljene podatke a zatim bi u svibnju i lipnju izradili i tiskali knjigu te organizirali promociju. Na taj način planiramo upoznati širu lokalnu zajednicu o odrađenim aktivnostima.

Ciljevi ovog projekta su:

- privući pozornost učenika i potaknuti ih da nauče više o raznolikoj tradicijskoj baštini mjesta u kojem žive.

-  proširiti njihovo razumijevanje kulturne baštine tako što će tijekom istraživanja  razumjeti da se ona ne svodi samo na muzeje i stare zgrade već je to daleko širi pojam.

-  izložiti učenike četirima vrstama kulturne baštine

- potaknuti razgovor o tome što čini kulturnu baštinu

- potaknuti učenike na interakciju s kulturnom baštinom

- poboljšati učeničke vještine istraživanja

- potaknuti aktivno učenje

- pokreneti aktivnosti na očuvanju kulturne baštine,

- prepoznati vrijednosti kulturne baštine,

- surađivati  u aktivnostima na očuvanju tradicijskih vrijednosti,

- pratiti aktivnosti na očuvanju kulturne baštine,

- promicati važnost zaštite i očuvanja kulturne baštine

- preuzeti svoj dio odgovornosti kao baštinik.

Ovakvim načinom učenja učenici su aktivno uključeni u proces, da stvaraju, a ne samo da koriste informacije, ideje i rješenja. Oni proizvode značenje, razumijevanje i znanje za sebe. Imajući u vidu istraživačko učenje kao društvenu aktivnost, učenici uče jedni od drugih, uče od starijih, dijele vještine i iskustva te razvijaju empatiju i razumijevanje iz različitih perspektiva. Istraživačko učenje je neprekinuti proces koji potiče učenike da razmišljaju o svojem učenju, prikupljaju povratne informacije i odgovore na njih uz samoprocjenu procesa s naglasakom na djelovanju kao rezultatu istraživačkog učenja.

 


Osnovna škola "Ante Curać-Pinjac" Žrnovo