2024-04-24 09:09:03

Pripreme naših četvrtaša za erasmus projekt u Francuskoj

Učenici četvrtog razreda naše škole sudjeluju u Erasmus+ projektu K210 Erasmus wishes. Projekt obuhvaća inkluziju djece s invaliditetom u sportske aktivnosti. Od početka školske godine učenici su uključeni u razne sportske aktivnosti te se pripremaju za odlazak na mobilnost 22. svibnja u francuski grad Rennes.

Četvrtaši su tijekom školske godine slušali i o Paraolimpijskim igrama gdje se natječu brojni vrhunski sportaši koji imaju određene fizičke poteškoće. Gledali su razna sportska natjecanja u kojima sudjeluju osobe s invaliditetom te su na taj način osviješteni kako i takve osobe mogu postići velike rezultate.

 

Učenici četvrtog razreda naše škole sudjeluju u Erasmus+ projektu K210 Erasmus wishes. Projekt obuhvaća inkluziju djece s invaliditetom u sportske aktivnosti. Od početka školske godine učenici su uključeni u razne sportske aktivnosti te se pripremaju za odlazak na mobilnost 22. svibnja u francuski grad Rennes.

Polazeći od pretpostavke da su sportske aktivnost jedna od bitnijih sastavnica ljudskog društva i ne smiju se zanemariti u nijednoj fazi ljudskog života, tijekom školske godine provlačimo sportske teme kroz većinu nastavnih predmeta. Sport u ljudskoj povijesti ima veliki utjecaj i u većini slučajeva se pokazao kao pozitivna stvar koja doprinosi ljudskom rastu i razvoju. Također, ljepota sporta se ističe i u njegovoj raznovrsnosti jer svaka osoba može pronaći poseban dio sporta koji mu najviše odgovara. Raznolikost ljudi nije samo u njihovoj uključenosti u sport već i u njihovom poimanju sporta i mentalnoj sposobnosti za obavljanje određene radnje. Te razlike u mentalnoj pripremljenosti možemo razviti tijekom našeg života, ali one mogu biti i urođene, a posebno se ističu kod osoba s poteškoćama. Vrlo malo se istražuje i ističe uključivanje osoba s poteškoćama u sportske aktivnosti i tu bi se ljudsko društvo trebalo što više zainteresirati. Osobe s poteškoćama u razvoju nije jednostavno uključiti u sportske aktivnosti jer to zahtijeva mnogo stručne pripreme. Često imamo i otpor od same osobe koju nastojimo uključiti, ali ta radnja bi se trebala odrađivati još od dječje dobi kako bi aktivnost postala navika i uspjela na vrijeme započeti svoje pozitivne učinke na sam rast i razvoj osobe.

Četvrtaši su tijekom školske godine slušali i o Paraolimpijskim igrama gdje se natječu brojni vrhunski sportaši koji imaju određene fizičke poteškoće. Gledali su razna sportska natjecanja u kojima sudjeluju osobe s invaliditetom te su na taj način osviješteni kako i takve osobe mogu postići velike rezultate.

Na satovima tjelesne i zdravstvene kulture organizirali su međusobna natjecanja kako u vodenim sportovima tako i na školskom igralištu.

Osim natjecanja razgovarali su i o prehrani za sportaše. Doznali su puno toga o optimalnoj prehrani za vrhunsku formu i rezultate jednog sportaša.

U sklopu projekta obilježili su i Europski dan sporta, Erasmus dan i Dan sigurnijeg interneta.

U Francuskoj će se družiti sa prijateljima iz Estonije, Rumunjske i nekoliko francuskih gradova.

Projekt je osmišljen po uzoru na Olimpijske igre koje se održavaju ove godine u srpnju i kolovozu u Francuskoj.

Promoviranje sporta u školi navelo bi što više djece na sudjelovanje, a time bi se poticao i zdrav život koji bi svakom djetetu omogućio siguran rast i razvoj. Stvaranje okoline koja djeci pruža podršku i koja im omogućava što bolje uvjete za izvođenje raznih aktivnosti je izuzetno potrebno kako bi se smanjilo prekomjerno korištenje ekrana i poticali prosocijalni odnosi. Društvo ne može živjeti samo na teorijskom dijelu, već se ljude (pogotovo djecu) treba stavljati u razne situacije gdje samom socijalizacijom mogu isprobavati svoje sposobnosti i učiti se kako biti što bolja podrška drugim osobama, a i samima sebi.


Osnovna škola "Ante Curać-Pinjac" Žrnovo